Wednesday, July 21, 2010

HAMDALAH: LAPANbelas

BIsmillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah.

18 tahun ;D

Terimakasih Allah atas degup jantung, langkah kaki, denyut nadi, hela nafas ini. Jadikanku hamba-Mu yang bersyukur. Yang mengingati-Mu. Amiin.

Buat Mama dan Abah juga adik2 Mu'az Shifa' dan Salma, terimakasih atas kasihsayang kalian salama ini yang tak mampu akak terbalaskan.

Allahu yajzikum bilkheyr, insya-Allah.

Pekerjaan sepanjang hidup, penjaga pemelihara AYAT-ayat Allah. Hafizah 2011@2012! Insya-Allah.
Cita-cita utk ke Jordan, doakan ya. Menuntut ilmu di sana.

Menggapai yang tinggi adalah keluarbiasaan! Allah, sahhil li.

21JULAI2010. akuLAPANBELAS.
alhamdulillah.

Sunday, July 4, 2010

kataAZIMAT

QURRAH KAN KUAT?
ALLAH sayang hamba-Nya yang kuat.

dah.jangan.fikir.

Saturday, July 3, 2010

MUSLIMplayers[FIFA]

Bismillahirrahmanirrahim.

Cuti ni saya dapatlah juga ambilpeduli degan FIFA worldcup. Whoa! ^^,

Semalam [suku-akhir]
Ghana:Uruguay 1:1.
Belanda:Brazil 2:1.


List di atas ni list pemain Muslim dalam FIFAWorldcup.

Hei, kalau pasukan yang anda gila-gila sokong kalah (eg: Brazil dikalahkan Belanda)... be happy!

Sebab apa? Baca sini.

Mungkinkah Belanda akan berjumpa Jerman di final? Wallahu a'lam.

F.I.F.A: Fight Israel, Free al-Aqsa.

getUP

Waka waka


You’re a good soldier
Choosing your battles
Pick yourself UP
And dust yourself off
Get back in the saddle
You’re on the front line
Everyone’s watching
You know it’s serious
We’re getting closer
This isn’t over
The pressure’s on; you feel it
But you got it all; believe it
When you fall, get up, oh oh
And if you fall, get up, eh eh
Tsamina mina zangalewa
Cause this is Africa
Tsamina mina eh eh
Waka waka eh eh
Tsamina mina zangalewa
This time for Africa
Listen to your God; this is our motto
Your time to shine
Don’t wait in line
Y vamos por todo
People are raising their expectations
Go on and feel it
This is your moment
No hesitation
Today’s your day
I feel it
You paved the way,
Believe it
If you get down
Get up oh, oh
When you get down,
Get up eh, eh
Tsamina mina zangalewa
This time for Africa
Tsamina mina eh eh
Waka waka eh eh
Tsamina mina zangalewa
Anawa aa
Tsamina mina eh eh
Waka waka eh eh
Tsamina mina zangalewa
This time for Africa

^___^

Friday, July 2, 2010

I'MonMYway



Bismillahirrahmanirrahim..


Wahai hati yang cekal, ingatlah kau sedang dalam perjalanan ini, dan sekian banyak lagi perkara kan kau temui dan pelajari.

Maka, BERBAHAGIALAH!~ ^__^

semalam, esok dan hari ni
semuanya pun hadiah daripada Allah
beza cuma detik saat dan ketika


Allah, teguhkan aku di atas jalan-Mu. amiin.

TETAPKANhatiku

Bismillahirrahmanirrahim.

+ Hei, kau ok kan?

- Apa ok nya?

+ The power of silence itu bukan satu kesilapan. Believe me.

- ...

+ Entah berapa kali diuji, Allah rindu rintih rayumu. Bukan kau saja yang pernah rasa tak tetap hati, lagi-lagi   bila kau terpaksa tempuh jalan yang kau tak pernah fikir kau akan tempuh.

- The road not taken. maksud kau?

+ Jalan ini orang dah lalu dah. Dan hanya yang tetap hati saja yang mumtaz di akhirnya.

- Tapi... 

"Bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu yang menciptakan segalanya, 
yang menimpakan ujian,
yang menjadikan sakit hatimu, 
yang membuatkan keinginanmu terhalang, 
serta menyusahkan hidupmu, 
pasti DIA akan damaikan hatimu 
kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia, 
bukan Allah tak tahu deritanya hidupmu, 
retaknya hatimu, 
tapi itulah yang DIA mahu
kerana DIA tahu hati yang sebeginilah 
yang selalu akrab dan mendampingi-Nya."

QURRAH, ingat balik 2:216!

=( saya nak yang lain. yang lain. yang lain.
tapi mungkin yang lain tu bukan yang terbaik untuk saya.
kan kan kan?
Allah, thabbit qalbi

[ASLIMtaslam]